§1. Definicje
1. Sprzedawca — osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ADAM KANSY, ul. Szymonkowska 4a, 46-264 Krzywiczyny, NIP 7511714170, REGON 523610430.
2. Regulamin — niniejszy dokument, określający zasady sprzedaży towarów będących w ofercie sklepu internetowego prowadzonego pod adresem: https://www.mangadrift.pl/, składania i przyjmowania zamówień, płatności za złożone zamówienia, zasady odstąpienia od zawartej za pośrednictwem sklepu umowy sprzedaży towaru, zasady dostawy zakupionego towaru, zwrotu towaru oraz jego reklamacji.
3. Kupujący — osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje zakupu towaru w sklepie.
4. Konsument — kupujący będący osobą fizyczną i dokonujący zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową; za konsumenta jest również uważana osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści zawartej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego, w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
5. Sklep — sklep internetowy prowadzony przez sprzedawcę za pośrednictwem portalu internetowego pod adresem: https://www.mangadrift.pl/.
6. Towar — produkty oferowane w sklepie przez sprzedawcę.
7. Cena — cena brutto towaru umieszczona obok informacji o towarze na stronie internetowej sklepu, nieuwzględniająca kosztów dostarczenia towaru, wyrażona w złotych polskich.
8. Zamówienie — oświadczenie woli kupującego składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży ze sprzedawcą.
9. Formularz zamówienia — usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
10. Umowa Sprzedaży — umowa sprzedaży towaru zawierana albo zawarta między kupującym a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też — stosowanie do cech towaru — umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
11. Umowa zawarta na odległość — umowa zawarta z kupującym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
12. Konto Użytkownika — założone przez kupującego na stronie internetowej sklepu konto służące do składania w sklepie zamówień na towary oraz dokonywania zakupów towarów w sklepie.
13. Formularz rejestracji — formularz dostępny w sklepie, umożliwiający utworzenie konta użytkownika.
14. AKT O USŁUGACH CYFROWYCH, AKT – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).
15. NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
§2. Postanowienia wstępne
1. Sprzedawcą jest firma ADAM KANSY, ul. Szymonkowska 4a, 46-264 Krzywiczyny. Sprzedawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, podlegającą wpisowi do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, wpisaną pod numerem NIP 7511714170, REGON 523610430.
2. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez sprzedawcę pod adresem https://www.mangadrift.pl/.
3. Niniejszy regulamin skierowany jest do konsumentów korzystających ze sklepu internetowego, chyba że dane postanowienie regulaminu stanowi inaczej.
4. Kupujący korzystając ze sklepu zobowiązuje się przestrzegać postanowienia regulaminu. Tym samym, kupujący wchodząc na stronę internetową sklepu potwierdza jednocześnie, że zapoznał się z treścią postanowień niniejszego regulaminu i akceptuje go w całości.
6. Informacje o towarach podane na stronie internetowej sklepu, w szczególności ich opisy oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego.
7. Ceny towarów w sklepie są podane w polskich złotych i uwzględniają podatek VAT.
8. Na końcową (ostateczną kwotę do zapłaty przez kupującego) składa się cena za towar oraz koszt dostawy, o której kupujący jest informowany na stronach sklepu w trakcie dokonywania zakupu towaru.
9. Wszystkie towary oferowane w sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
§3. Dane kontaktowe
1. Adres sprzedawcy: ul. Szymonkowska 4a, 46-264 Krzywiczyny.
2. Adres e-mail: kontakt@mangadrift.pl.
3. Numer telefonu: 662 348 545.
4. Numer rachunku bankowego: 05 2490 0005 0000 4500 8756 3837.
5. Klient może porozumiewać się ze sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6. Klient może porozumiewać się telefonicznie ze sprzedawcą od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00-15:00.
§4. Wymagania techniczne
1. Korzystanie ze sklepu wymaga, niezależnie od pozostałych postanowień regulaminu, aby kupujący dysponował aktywnym kontem poczty elektronicznej oraz urządzeniem elektronicznym z dostępem do sieci internetowej, wyposażonym w odpowiednią przeglądarkę internetową.
2. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że korzystanie z oprogramowania Adblock Plus i/lub Flashblock może spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie sklepu.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie przez kupującego z wadliwego urządzenia elektronicznego, za pomocą którego kupujący korzysta i/lub zamierza korzystać ze sklepu.
3. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sklepu z infrastrukturą techniczną kupującego.
4. Przeglądanie asortymentu sklepu nie wymaga zakładania konta.
§5. Prawa i obowiązki kupujących oraz sprzedawcy
1. Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia należytej staranności w nieprzerwanym działaniu sklepu internetowego.
2. Sprzedawca ma prawo do prowadzenia prac modernizacyjnych i/lub konserwacyjnych sklepu oraz dokonywania zmian/ulepszeń/uzupełnień/aktualizacji/i inne ofert towarów zamieszczonych na stronie internetowej sklepu. Tym samym sprzedawca nie ma obowiązku każdorazowo informować kupujących o planowanych pracach modernizacyjnych i/lub konserwacyjnych, i/lub innych skutkujących czasową niemożnością korzystania ze sklepu i/lub czasowymi utrudnieniami w jego korzystaniu.
3. Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej sprzedawcy oraz osób trzecich. Kupujący zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Kupującego obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§6. Składanie i przyjmowanie zamówień
1. Składanie zamówień przez kupującego na towary znajdujące się w asortymencie sklepu możliwe jest albo po założeniu konta albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.
2. W celu skutecznego złożenia zamówienia, kupujący zobowiązany jest do prawidłowego wypełnienia formularza zamówienia, znajdującego się na stronie internetowej sklepu. Za prawdziwość danych podanych podczas wypełniania formularza zamówienia wyłączną odpowiedzialność ponosi kupujący, zaś odpowiedzialność sprzedawcy jest w tym zakresie wyłączona.
3. Zamówienia składane poprzez stronę internetową sklepu można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
4. W celu złożenia zamówienia w sklepie należy:
A) zalogować się do sklepu lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji;
B) wybrać towar będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
C) wypełnić dane odbiorcy zamówienia oraz adres dostawy towaru;
D) wybrać rodzaj przesyłki;
E) kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie;
F) wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
5. Zamówienie jest skuteczne jeśli kupujący prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe, w tym dokładny adres, na który towary mają być wysłane oraz numer telefonu i adres e-mail.
6. W przypadku, gdy podane dane nie są kompletne, sprzedawca skontaktuje się z kupującym w celu uzupełnienia danych. Jeśli kontakt z kupującym będzie niemożliwy, sprzedawca ma prawo do anulowania zamówienia.
7. W trakcie składania zamówienia, kupujący może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych sklepu w celu ich przetwarzania w związku z realizacją zamówienia. W przypadku udzielenia zgody, kupujący ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
8. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login kupującego to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez kupującego. Hasło kupującego nie jest znane sprzedawcy i kupujący ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
§7. Koszt, sposoby i termin dostawy towaru
1. Towar zostanie przygotowany do wysyłki w ciągu 7 dni roboczych od daty otrzymania płatności za zamówienie.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do realizacji zamówienia w terminie dłuższym niż termin, o którym mowa w §7 pkt. 1 regulaminu w sytuacji, w której ilość zamówień będzie większa niż normalnie i/lub z przyczyn niezależnych od sprzedawcy.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowych przerw w realizacji zamówień, o których będzie każdorazowo informować kupujących na stronie głównej sklepu internetowego i/lub za pośrednictwem wiadomości wysłanej na adres e-mail podany przez kupującego.
4. Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować kupującego o każdej zmianie terminu realizacji zamówienia, w tym o przyczynach wydłużenia tego terminu oraz zobowiązany jest do wskazania kupującemu nowego terminu realizacji złożonego zamówienia. Informacja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym każdorazowo przekazywana będzie kupującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany przez kupującego adres e-mail.
5. Kupujący składając zamówienie zobowiązany jest jednocześnie dokonać wyboru sposobu dostawy towaru, spośród sposobów określonych przez sprzedawcę w formularzu zamówienia.
6. Sprzedawca poinformuje kupującego za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail wskazany przez kupującego, o przekazaniu go do wysyłki za pośrednictwem wskazanego przez kupującego dostawcy.
7. Koszt dostawy towaru zależy od sposobu dostawy wybranego przez kupującego, wagi towaru i sposobu zapłaty ceny za towar. Koszt dostawy towaru każdorazowo podawany jest kupującemu przy składaniu przez niego zamówienia na etapie wyboru sposobu wysyłki.
8. Dostawa towaru następuje w terminie określonym w regulaminie wewnętrznym podmiotu, za pośrednictwem którego, na podstawie wyboru kupującego, następuje dostawa zamówionego towaru.
9. Kupujący otrzyma od sprzedawcy dokument sprzedaży — paragon fiskalny lub fakturę VAT, jeżeli kupujący zażądał jej wystawienia przy składaniu zamówienia i podał niezbędne dane do wystawienia faktury VAT, stanowiący potwierdzenie dla Kupującego zawarcia umowy. Dokument sprzedaży zostanie wysłany do kupującego fizycznie (wraz z towarem) lub elektronicznie na podany przez kupującego adres e-mail.
§8. Metody płatności
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między kupującym a sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez kupującego zamówienia za pomocą formularza zamówienia w sklepie internetowym.
2. Na całkowity koszt zamówienia składa się cena zamówionych towarów powiększona o opłatę należną za usługę dostawy towaru. Koszty z tytułu zakupu towaru zostaną wyszczególnione w formularzu zamówienia. Opłatę za usługę dostawy zamówionych towarów ponosi kupujący, zgodnie z wybraną przez kupującego opcją dostawy zamówionych towarów.
3. Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez sprzedawcę kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez kupującego powyżej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między kupującym a sprzedawcą.
4. Opłacenie zamówienia złożonego przez kupującego następuje poprzez płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu https://www.przelewy24.pl/ — możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie sklepu internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl/.
5. Kupujący jest zobowiązany do dokonania płatności w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. W przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
§9. Rozpatrywanie reklamacji
1. Niniejszy paragraf Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących towarów, Umów Sprzedaży, usług elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem sprzedawcy lub sklepu internetowego.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 14 dni od chwili dostarczenia.
3. Podstawa i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.):
A) Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji towaru — rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej — zakupionego przez kupującego na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
B) Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji towaru – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej — zakupionego przez kupującego na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego towaru miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności towaru z Umową Sprzedaży.
4. Reklamacja może zostać złożona:
A) pisemnie na adres: Piastowska 1, 40-005 Katowice (sklep stacjonarny Manga Drift);
B) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mangadrift.pl.
5. Przesłanie lub zwrot towaru w ramach reklamacji może nastąpić na adres: Piastowska 1, 40-005 Katowice (sklep stacjonarny Manga Drift).
6. Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
7. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym sprzedawcy.
8. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub towar) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę.
9. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
10. W wypadku uznania reklamacji sprzedawca zobowiązuje się do naprawy, wymiany lub zwrotu kosztów za towar. Decyzja dotycząca rozwiązania w danej sytuacji poodejmowana jest każdorazowo indywidualnie.
§10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez kupującego będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
§11. Prawo odstąpienia od umowy
1. Przepisy niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do kupującego posiadającego status konsumenta w rozumieniu niniejszego Regulaminu.
2. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedawcy wskutek złożonego zamówienia na towary będące w ofercie sprzedawcy, w terminie 14 dni liczonych od dnia odebrania towaru.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
A) pisemnie na adres: Piastowska 1, 40-005 Katowice (sklep stacjonarny Manga Drift);
B) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mangadrift.pl.
4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
5. Jeżeli sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Konsument ma obowiązek zwrócić towar sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
9. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny. Jeżeli cena jest nadmierna, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
10. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów, o których mowa w art. 38 Ustawy, a w szczególności od Umowy:
A) o świadczenie Usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
B) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
C) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
D) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o Prenumeratę;
E) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy.
§12. Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych kupujących zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest sprzedawca.
2. Dane osobowe kupujących zbierane przez administratora za pośrednictwem sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli kupujący wyrazi na to zgodę - także w celach marketingowych.
3. Odbiorcami danych osobowych kupujących w sklepie internetowym mogą być:
A) w przypadku kupującego, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, administrator udostępnia zebrane dane osobowe kupującego wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie administratora.
B) w przypadku kupującego, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą administrator udostępnia zebrane dane osobowe kupującego, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w sklepie internetowym.
4. Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
6. Integralną częścią niniejszego Regulaminu jest Polityka Prywatności.
§13. Opinie o produktach
1. Sprzedawca umożliwia swoim kupującym wystawianie i dostęp do opinii o towarach oraz o sklepie internetowym na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
2. Wystawienie opinii przez kupującego możliwe jest po skorzystaniu z formularza umożliwiającego dodanie opinii o towarze lub sklepie internetowym. Formularz ten może być udostępniony bezpośrednio na stronie sklepu internetowego lub może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego linku otrzymanego przez kupującego po zakupie na podany przez niego adres poczty elektronicznej. Dodając opinię, kupujący może również dodać ocenę graficzną lub zdjęcie towaru – jeżeli taka opcja jest dostępna w formularzu opinii.
3. Dodawanie opinii przez kupujących nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa sprzedawcy lub osób trzecich. Kupujący dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
4. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie sklepu internetowego (np. przy danym towarze) lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje sprzedawca i do którego odsyła na stronie sklepu internetowego.
5. Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia dotyczące opinii mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w Regulaminie.
6. Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji kupujących oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji kupujących w celu promowania swoich towarów. Sprzedawca udostępnia opnie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.
§14. Nielegalne treści i inne treści niezgodne z Regulaminem
1. Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym sklepu internetowego i sprzedawcy. Kupujący co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze sklepu internetowego, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia zamówienia). Kupujący może mieć możliwość dodania opinii lub komentarza w sklepie internetowym korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez sprzedawcę. W każdym wypadku dostarczania treści przez kupującego jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
2. PUNKT KONTAKTOWY — sprzedawca wyznacza adres poczty elektronicznej kontakt@mangadrift.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację sprzedawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym kupującym) bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację ze sprzedawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Sprzedawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:
A) na adres poczty elektronicznej kontakt@mangadrift.pl dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić sprzedawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
B) zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu sprzedawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
C) zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia sprzedawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie — bez szczegółowej analizy prawnej — nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
D) jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, sprzedawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Sprzedawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
E) sprzedawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji sprzedawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.
4. Informacja na temat ograniczeń, które sprzedawca nakłada w związku z korzystaniem ze sklepu internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez kupujących:
5. Kupującego obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach sklepu internetowego:
A) obowiązek korzystania ze sklepu internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach opinii lub komentarzy), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej sprzedawcy oraz osób trzecich;
B) obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
C) zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
D) zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem sklepu internetowego;
E) zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
F) obowiązek posiadania — w przypadku, gdy jest to konieczne — wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach sklepu internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w sklepie internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
G) obowiązek korzystania ze sklepu internetowego w sposób niestwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego sprzedawcy, sklepu internetowego lub osób trzecich.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez kupujących na stronę sklepu internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy sprzedawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.
7. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających sprzedawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści sprzedawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z kupującym celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Sprzedawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje kupującego, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
8. Sprzedawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
9. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez sprzedawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji sprzedawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w Regulaminie. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.
10. Sprzedawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez sprzedawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby sprzedawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, sprzedawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
11. Kupujący, osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje sprzedawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg sprzedawcy.
§15. Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 19 sierpnia 2024.
2. Umowy zawierane poprzez sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
3. Sprzedawca ma prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu.
4. Zmiany Regulaminu dokonywane będą przez sprzedawcę z ważnych przyczyn, w szczególności dotyczących zagadnień technicznych, zmian przepisów prawa lub zmian dotyczących zasad sprzedaży towarów lub świadczenia usług.
5. Sprzedawca poinformuje bezpośrednio kupujących posiadających konta o zmianie Regulaminu wysyłając kupującym informację na adres poczty elektronicznej.
6. W przypadku zmiany Regulaminu, zamówienia złożone przed dniem wprowadzenia zmiany są realizowane na podstawie Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia zamówienia.
7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
8. Niniejszy Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu konsumenta zawierającego umowę z sprzedawcą, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Sprzedawca gwarantuje w takim wypadku konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.
9. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy sprzedawcą a kupującym, poddane zostanie właściwym sądom powszechnym. Strony mogą poddać spór również pod wybrany Stały Polubowny Sąd Konsumencki.
Przejdź do strony głównej